MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Warunki kontraktowe FIDIC w świetle polskich regulacji prawnych i praktyki budowlanej - 2-dniowe warsztaty z analizą błędów i przyczyn niepowodzeń w projektach budowlanych.

Szkolenie będzie prowadzone w formie prezentacji power-point z omawianiem kluczowych kwestii problemowych. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków. Zostaną przeprowadzone praktyczne warsztaty w wybranych aspektach szkolenia. Uzupełnieniem wskazanych metod będą ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy oraz moderowana dyskusja.

Cel szkolenia

Podstawowym celem szkolenia jest przekazanie wiedzy z zakresu możliwości stosowania warunków kontraktowych FIDIC w projektach inwestycyjnych realizowanych w oparciu o przepisy ustawy prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, prawo cywilne i przepisy prawa wodnego oraz o ochronie środowiska.

Na każdym etapie szkolenia omawiane zasady i techniki procedury FIDIC, będą odnoszone do krajowych regulacji prawnych, w szczególności do prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego i kodeksu cywilnego. Uczestnicy szkolenia otrzymają między innymi odpowiedź, popartą konkretnymi przykładami, jak dokonywać zmian w kontrakcie, zgłaszać roszczenia, dokonywać odbiorów, rozliczać poszczególne etapy realizacji, itp.

Jak przeprowadzić procedury zamówień dodatkowych i uzupełniających w kontraktach FIDIC?

Podczas prezentacji studiów przypadków, szczególnie dokładnie zostaną omówione zagadnienia związane z projektem w okresie zakończenia realizacji (implikacje dla Serwisu z okresu realizacji), przekazania do gwarancji, prowadzenia w okresie gwarancyjnym, zakończenia gwarancji i projektu (rozliczenia projektu), kwestie rękojmi. Będzie to miało ścisły związek z treścią istotnych dokumentów projektowych, oraz wskazaniem na praktyczne aspekty wdrażania zasad współpracy w czasie realizacji kontraktu.

Bardzo Istotnym celem tego szkolenia jest również przekazanie uczestnikom szkolenia informacji na temat roli, jaką pełnią oni w procesie inwestycyjnym oraz o ciążących na nich obowiązkach. Szkolenie pomoże im uniknąć częstych błędów popełnianych na etapie przygotowania, monitorowania, realizacji i rozliczenia końcowego inwestycji, jak również nauczy, lepiej egzekwować odpowiedzialność pozostałych stron procesu (w szczególności Inżyniera Kontraktu).

Omawiane podczas szkolenia studia przypadków, wskażą uczestnikom, jak działać w ramach ustalonych uwarunkowań organizacyjnych i finansowych oraz przy optymalnym wykorzystaniu potencjału inwestora i firmy realizującej zamówienie. Jak dobrze przygotować się do projektu? Jak zweryfikować zapisy studium wykonalności, pełniące w czasie realizacji inwestycji rolę dokumentu weryfikującego? Jak dobrać wykwalifikowaną kadrę, doświadczoną w realizacji tego typu przedsięwzięć? Dlaczego tak ważne jest możliwie jak najwcześniejsze przeanalizowanie materiałów służących do realizacji projektu, czyli projektów technicznych, programów funkcjonalno-użytkowych, uregulowanego stanu prawnego gruntów, decyzji i uchwał np. w zakresie zwolnienia wykonawcy z opłat za zajęcia pasów drogowych itp?

Wiedza, zdobyta podczas szkolenia pomoże uczestnikom, w lepszym monitorowaniu postępów w realizacji projektów, również tych, które są finansowane z funduszy strukturalnych.

Korzyści dla uczestników:

1. Poznanie i zdobycie umiejętności w zakresie wykorzystania praktycznych procedur w praktyce przygotowania, monitorowani realizacji i rozliczania projektów budowlanych, podstawowej wiedzy dotyczącej zarządzania projektami oraz sygnalnych prawidłowości w dziedzinie skutecznych negocjacji.

2. Pozyskanie szerokiego spektrum wiedzy, dotyczącej błędów i przyczyn porażek w projektach budowlanych, w kontekście unormowań prawnych i organizacyjnych procesów inwestycji budowlanej.

3. Przećwiczenie na studiach przypadków stosowanych w praktyce rozwiązań dotyczących: fazy przedinwestycyjnej, organizacji placu budowy, zmian w fazie realizacyjnej oraz form i trybu rozliczeń końcowych.

Grupa docelowa

Warsztaty skierowane są do wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego: szkolenie zostało przygotowane z myślą o pracownikach urzędów administracji publicznej, pracownikach firm działających w branży budowlanej oraz wszystkich osobach, które uczestniczą w procesie budowlanym. Szkolenie pozwoli na rozszerzenie umiejętności i kompetencji w zakresie zastosowanie procedur i warunków FIDIC w praktyce.

Program

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

Dzień I

1.Wprowadzenie – krótka historia i cel procedur FIDIC – narodziny FIDIC i jego ewolucja

2.Aktualne trendy w zakresie stosowania procedur budowlanych FIDIC.

3.Rodzaje kontraktów realizowanych według FIDIC,

4.Książki FIDIC – Czerwona, Żółta, Srebrna i Biała – różnice, zalety i wady oraz zasady zastosowania tych procedur przy realizacji projektów budowlanych.

5.Warunki Ogólne FIDIC - 20 Klauzul - od definicji do rozstrzygania sporów

6.Omówienie i dokładna analiza poszczególnych Klauzul.

7.„Czerwona książka”- studia przypadków

8.„Żółta książka” – przykład pilotażu „zaprojektuj i wybuduj”

9.„Srebrna książka”- czyli kiedy najważniejszy jest czas – przykład stadion Wrocław

10.Ćwiczenie w rozpoznawaniu klauzul

11.Warunki szczególne FIDIC

12.Podmioty kontraktu; pozycja w kontrakcie

13.Prawa i obowiązki Zamawiającego oraz Wykonawcy – stosowane modele rozwiązań ( wady i zalety, konflikt interesów) w realizacji projektu – studia przypadków.

14.Pozycja Zamawiającego w odniesieniu do Inżyniera Kontraktu

15.Zasady i metodyka współdziałania zamawiającego, Wykonawcy i Inżyniera w ramach Kontraktu.

16.Przebieg procesu inwestycyjnego w procedurze FIDIC od momentu składania oferty, przygotowywania koncepcji zadania, poprzez realizację zadania do momentu odbioru inwestycji.

17.Uwarunkowania stosowania procedur FIDIC w warunkach polskich uregulowań prawnych.

18.Szczegółowy przegląd obszarów potencjalnie konfliktowych:

19.Prawo budowlane - przykłady

20.Prawo cywilne – studia przypadków– obszary szczególnej „wrażliwości”

21.Prawo zamówień publicznych- przykłady

22.Ustawa Prawo wodne - przykłady

23.Akty wykonawcze i wytyczne, – czyli „diabeł tkwi w szczegółach” - przykłady.

Dzień II

1.FIDIC w umowie z Inżynier

2.Zakres i reguły stosowaniem Kontraktu

3.Zakres i reguły stosowania - przykłady

4.Praktyczne aspekty wykorzystania procedur w realizacji projektów.

5.Ćwiczenie: Umowa dla Inżyniera Kontraktu

6.Dalszy ciąg ćwiczenia: Umowa dla Inżyniera Kontraktu

7.Błędy, porażki – przyczyny i skutki

8.Typowe błędy w praktyce stosowania FIDIC w poszczególnych fazach;

9.Faza przygotowania projektu, Faza realizacji, i Faza rozliczania

10.Metodyka diagnozowania i naprawy błędów

11.Konflikty w procesie realizacji kontraktu i metodyka ich rozwiązywania

12.Zagadnienia gwarancji, rękojmi oraz zobowiązań serwisowych oraz zmiany w kontrakcie FIDIC

13.Zagadnienia związane z projektem w okresie zakończenia realizacji (implikacje dla Serwisu z okresu realizacji), przekazania do gwarancji, prowadzenia w okresie gwarancyjnym, zakończenia gwarancji i projektu (rozliczenia projektu), kwestie rękojmi

14.Procedura zmian w fazie realizacji projektu – relacje; FIDIC - PZP

15.Wykorzystanie metodyki i procedur zarządzania projektami – szczegółowe omówienie podstaw prawnych i metodyki postępowania.

16.Jak powinien się przygotować zamawiający podejmując negocjacje w sprawie zmian ze stronami Kontraktu?

17.Błędy, które popełniamy najczęściej - prezentacja

18.Końcowy test utrwalający wiedzę

19.Podsumowanie szkolenia.

20.Sesja informacji zwrotnej.

Certyfikaty

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Prowadzący

Trener

Włodzimierz Gawroński

Specjalizacja trenerska:

Wybitny prawnik i ekonomista, długoletni trener biznesu, specjalizujący się w zagadnieniach kosztorysowania, prawa budowlanego, prawa europejskiego, analizy Due diligence oraz procedury FIDIC.

Brał aktywny udział w licznych przedsięwzięciach inwestycyjnych z branży budowlanej, zarówno jako konsultant jak tez w roli szkolącego trenera. Praktycznym rezultatem tych szkoleń było zrealizowanie projektów Tor 10 Banku Światowego ( między innymi: Centrum Szkolenia MSP, Inkubator Przedsiębiorczości). W latach 1998 -2001 jako Wiceprezydent Miasta odpowiedzialny za inwestycje i zamówienia publiczne nadzorował kilkanaście dużych przedsięwzięć inwestycyjnych (szczególnie te, które dotyczyły Specjalnej Strefy Ekonomicznej). W latach 2001 - 2007 jako ekspert Banku PKOBP odpowiedzialny za jednostki samorządowe i projekty europejskie dotyczące inwestycji budowlanych - szkolił wielokrotnie pracowników samorządowych i bankowych w zakresie kosztorysowania oraz prawa budowlanego w powiązaniu z Prawem Zamówień Publicznych. Stały członek i uczestnik paneli grupy „Euromoney”; Ekspert bankowy ds. UE. i Jednostek samorządowych w zakresie budowlanych przedsięwzięć inwestycyjnych. Ukończył między innymi; Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Zarządzania i informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Magisterskie Studia Menedżerskie – typu MBA, Międzynarodowe Studia Doktoranckie – Zarządzanie Kapitałem. Z wykształcenia jest prawnikiem, finansistą i menedżerem. Specjalizuje się w praktyce i teorii realizacji projektów inwestycyjnych i zarządzania ryzykiem.

Trener

adw. Monika Kokosińska

Specjalizacja trenerska:

Adwokat - właściciel kancelarii, praktyk w zakresie zamówień publicznych (zarówno po stronie zamawiających, jak i wykonawców) oraz szeroko pojętego prawa kontraktowego i sporów sądowych, w szczególności dot. obsługi procesu inwestycyjnego i warunków kontraktowych FIDIC. Doświadczenie w zakresie zamówień publicznych i procesu inwestycyjnego zdobyła m. in. podczas pracy w Wydziale Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego we Wrocławiu, następnie w biurze budowy Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu oraz w kancelariach adwokackich. Od ponad sześciu lat reprezentuje wykonawców z branży budowlanej w sporach sądowych dotyczących realizacji i rozliczenia procesów inwestycyjnych oraz przed Krajową Izbą Odwoławczą. Prowadzi szkolenia w zakresie ww. tematyki dla zamawiających, wykonawców oraz podmiotów kontrolujących udzielanie zamówień publicznych.

Harmonogram

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

szkolenie trwa 2 dni (16h)

zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia

ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób

w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad

Dzień I

Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia

Godz.12:00 -przerwa kawowa

Godz.14.00 -przerwa obiadowa

Godz.16.00 -przerwa kawowa

Godz.18:00 -zakończenie szkolenia

Dzień II

Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia

Godz.11:00 -przerwa kawowa

Godz.13.00 przerwa obiadowa

Godz.15.00 -przerwa kawowa

Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Informacje organizacyjne

Inwestycja:

1250.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

-cena zawiera:

-uczestnictwo w szkoleniu,

-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]

-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]

-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia

-konsultacje poszkoleniowe

-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:

Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1610 zł netto (+23% Vat)

Zgłoszenie:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO

ul. Libelta 1a/2

61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:

tel. 508 393 926

tel. 577 177 547

tel. 733 544 190

tel. 570 590 060

tel. (61) 3070303

tel. (61) 8102194

tel. (61) 4152036

tel. (61) 4152810

tel. (61) 4152820

fax. (61) 6 247 936

fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl

www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:

1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.

2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.

3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.

4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA

Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.

Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Uwagi:

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Informacje podstawowe

Cena: 1250 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Magdalena Wolniewicz-Kesaria